Een handige en vooral ook eenvoudige tip die ik zelf altijd gebruik tijdens mijn werkdag is de 10-minuten regel. Dat houdt in; alles wat je binnen 10 minuten kunt doen, doe je direct. Blijf vanuit kleine taken werken. Duurt het langer dan 10 minuten, splits het dan op in kleinere taken of plan ze opnieuw in. Het geheim van deze regel, is het afdwingen ervan, wat betekent dat je de timer op je telefoon moet instellen op 10 minuten. Voor de overige taken plan ik max drie grote taken per dag in.
De 10-minuten regel gebruik ik minstens twee keer per dag. Afhankelijk natuurlijk van het type baan wat je hebt en het aantal ad-hoc taken. Die van mij was enorm hectisch met veel ad-hoc taken. Zelf doe ik het aan het begin van mijn werkdag en halverwege het einde van mijn werkdag. Ik kan hierdoor sneller werken en daarnaast geeft het ook meer focus en structuur in je werkdag.
Daarnaast hebben wij een super handige To Do planner gemaakt, wat een ideaal hulpmiddel is om de 10 minuten regel toe te passen. De planner hebben wij zo opgedeeld dat je taken hebt die 2-10 minuten duren. De taken die langer dan 10 minuten duren zet je in een ander vak eronder.
De belangrijkste taken die je écht afgerond moet hebben op een dag staan helemaal bovenaan. Dat zijn er maximaal drie omdat het ook realistisch moet blijven. Dat zijn de drie taken die prioriteit hebben die dag.
Ga het eens testen!
Oh ja, onze handige To Do planner vind je hier.
Hoi, dit is een reactie.
Om te beginnen met modereren, bewerken en verwijderen van reacties, ga je naar het Reacties scherm op het dashboard.
Avatars van auteurs komen van Gravatar.